W tym miesiącu wybraliśmy i skomentowaliśmy dla Was kolejne, najciekawsze pytania związane z pozycjonowaniem, które pojawiły się w sieci w grudniu.

Czy dobre katalogi stron jeszcze istnieją? Czy korzystać?

Są jeszcze jakieś katalogi, z których warto skorzystać na start lub dla urozmaicenia profilu linków? Gazeta? Onet? Interia? Gwiazdor?

Pytanie padło na jednej z facebookowych grup poświęconej SEO, kilka podobnych pytań pojawiło się równocześnie na forach o pozycjonowaniu.

Uogólniając odpowiedź seowców można wywnioskować, że katalogi stron internetowych nie są już tak skuteczne jak kiedyś, z pewnością nie przyniosą ruchu Twojej stronie. Większość seowców stosuje tylko i wyłącznie katalogi, które określane są mianem „dinozaurów”. Czyli stare, sprawdzone katalogi, które funkcjonują w sieci już od wielu lat. Przykładem tego typu katalogów są np. katalogi interia, wp czy onet. Zalecają natomiast unikanie wszelkich seokatalogów czy multikodów.

Ja sam nadal wykorzystuje katalogi stron oraz frm podczas procesu pozyskiwania linków dla strony internetowej. Omijam jednak zaspamowane i mało wartościowe katalogi, a skupiam się, tak jak koledzy, na dinozaurach i innych starych, moderowanych katalogach, które mogą zapewnić wartościowe linki. Nie przesadzam jednak z ilością linków z tego typu źródeł. Podczas katalogowania warto skorzystać z list takich jak: http://ranking.pl/pl/rankings/web-directories.html czy http://rank.pl/katalogi/trust,flow,p,71/.

Ban domeny w Google – jak to sprawdzić?

Kupiłem nową domenę, której nie mogę zaindeksować – jak mogę sprawdzić czy domena ma bana? Ew. jak go zdjąć?

Pytanie padło na jednym z forów poświęconych tematyce SEO. Autor wątku kupił nową domenę, która pomimo usilnych prób indeksacji nie pojawiała się w indeksie Google. Pytał o możliwość sprawdzenia tego czy domena jest zbanowana oraz jak ją ewentualnie odbanować.

Seowcy odpowiedzieli, że najprostszym sposobem na próbę indeksacji domeny będzie zgłoszenie jej do narzędzia Google Submit URL oraz pozyskanie do niej kilku mocnych linków. Ktoś dodał, że czasami zdarza się, że domeny, które wygasły posiadają nieco dłuższy czas ponownej indeksacji, jeden z użytkowników wspomniał nawet o okresie 2 tygodni.

Dlatego warto, aby w przypadku gdy autor nie chce dodawać domeny do Search Console, uprzednio spróbował wykonać powyższe kroki i odczekał około tygodnia. Jeśli po tym czasie zakupiona domena nie pojawi się w indeksie, konieczne będzie jej zweryfikowanie w Search Console, gdzie można poprosić robota o pobranie i zrenderowanie serwisu. Jeśli to nie pomoże w indeksacji domena najprawdopodobniej ma bana, o którym informacja powinna pojawić się w zakładce „działania ręczne” (warto ją sprawdzić po weryfikacji serwisu w S.C.).

Zupełnie zgadzam się z powyższymi informacjami. Dodam od siebie, że najprostszym sposobem na sprawdzenie tego czy domena jest zbanowana, jest sprawdzenie jej indeksacji. Jeśli po wpisaniu w Google komendy „site:domena.pl”, nie otrzymamy w wynikach naszej domeny, a próby indeksacji nie przynoszą skutków - oznacza to, że najprawdopodobniej jest ona zbanowana i konieczne jest zdjęcie bana w Search Console.

Płatne narzędzie wspomagające analizę wyszukiwanych fraz

[…] Czy jest jakieś płatne narzędzie (google trends jest niedokładne), dzięki któremu sprawdzę jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w mojej branży? […]

Na jednej z facebookowych grup dot. SEO i SEM pewien użytkownik zadał pytanie o płatne narzędzia, które wspomogą analizę i zbieranie fraz, które wyszukiwane są w jego branży. Być może nie wywiązała się tutaj typowa dyskusja, ale padły nazwy fajnych narzędzi, które według mnie mogą przydać się szczególnie początkującym pozycjonerom. O to one:

 

Dodam też kilka darmowych od siebie: