Po uruchomieniu serwisu powinieneś analizować dokładnie statystyki przyglądając się nie tylko słowom kluczowym, które generują wejścia z wyszukiwarek, ale także tym wpisywanym przez użytkowników w wyszukiwarce wewnętrznej.

Do śledzenia statystyk posłużyć Ci mogą m.in. Google Analytics. Śledzenie wyszukiwania w witrynie włącza się w następujący sposób:

  • zaloguj się na konto Google Analytics;
  • wybierz profil strony, dla której ustawienia chcesz zmienić i kliknij "Edytuj" w kolumnie "Działania";
  • kliknij w "Edytuj" w zakładce "Informacje o profilu witryny głównej";
  • w sekcji "Wyszukiwanie witryn" zaznacz "Śledź wyszukiwanie w witrynie" i wypełnij pola widoczne na poniższym obrazku.

Uzyskane w ten sposób dane znajdują się w zakładce Treść -> Wyszukiwanie w witrynie.