Właśnie wprowadzany jest kolejny update Pingwina. Tym razem ma on wpłynąć na wyniki wyszukiwania dla ok. 0,3% angielskich fraz i podobny procent (0,3-0,4%) dla fraz hiszpańskich, włoskich i francuskich.

Największa zmiana dotknęła stron przy pierwszej wersji Pingwina (24 kwietnia 2012 r.), kiedy to objęła ok. 3,1% fraz. Drugi update nastąpił 26 maja i wpłynął na zaledwie 0,1% wyników. Podane tu procentowe zmiany dotyczą angielskich fraz, a dla innych języków są zazwyczaj nieco mniejsze. Im wyższe pozycje, tym zmiany powinny być bardziej zauważalne.

W tym roku Panda i Pingwin stały się alternatywnymi nazwami dla Content i Linking. Zmiany te wprowadzane są bardzo systematycznie i nawet w przypadku niewielkiego procentowego wpływu na wyniki wyszukiwania, są one odczuwane przez polską branżę SEO. Z tego wzgędu w bazie wiedzy postaram się informować o wszystkich update'ach.

Osoby zainteresowane przeglądem zmian wprowadzonych w algorytmie Google w ciągu ostatnich 2 miesięcy, mogą się zapoznać z listą dostępną na blogu insidesearch.blogspot.com.