Ostatnie zmiany algorytmu zmuszają nas do tego, aby zadbać o naturalny profil linków i pozyskiwać odnośniki w sposób bardziej przypominający działania reklamowe niż nastawione na "manipulowanie wynikami wyszukiwania". Nie oznacza to jednak, że musimy zmienić branżę i zająć się działaniami PR.

W pierwszej kolejności możemy postarać się o lepsze źródła linków z treści niż standardowe serwisy typu presell pages albo chociaż wybrać tylko kilka do kilkunastu najlepszych precli. Kolejne teksty publikujmy na wartościowych serwisach tematycznych, które nie zostały stworzone głównie w celu ich wykorzystania do działań SEO.

W znalezieniu takich serwisów pomoże nam m.in. poniższa lista fraz wyszukanych w Google:

  • artykuły użytkowników
  • napisz artykuł
  • opublikuj artykuł
  • opublikuj artykuł
  • dodaj tekst
  • dziennikarstwo obywatelskie
  • zostań redaktorem
  • dołącz do redakcji
  • wyślij artykuł
  • prześlij artykuł

W zależności od rodzaju pozycjonowanego serwisu, można też szukać po frazach typu:

  • dodaj recenzję
  • opublikuj recenzję
  • wyślij przepis
  • dodaj prezent

Na tego typu serwisy należy dostarczyć tekst unikalny, jak najwyższej jakości, najlepiej opatrzony dodatkowymi grafikami, statystykami, a w większości przypadków także pełnymi danymi (imieniem i nazwiskiem) osoby zgłaszającej tekst. Można też na własną rękę szukać serwisów tematycznych i zgłosić się do ich właścicieli z pytaniem o możliwość zamieszczenia artykułu, lub zachęcając ich do samodzielnego opracowania artykułu na podstawie materiałów ze strony pozycjonowanej (np. po opublikowaniu ciekawego newsa)... i oczywiście z podaniem informacji o źródle danych.

Pamiętajmy również o różnicowaniu anchorów linków tak, aby teksty nie wyglądały na pierwszy rzut oka na opublikowane przez osobę specjalizującej się w SEO. Naturalny profil linków to bowiem nie tylko wartościowe źródła linków, ale także zróżnicowane, jak najbardziej zbliżone do naturalnych anchory.