Google obok certyfikacji z Adwords i Analytics, uruchomiło możliwość zdobycia certyfikatu dla programowania stron mobilnych. Pozwoli to zarówno programistom, marketingowcom, jak i deweloperom wykazać się biegłością w tworzeniu mobilnych wersji witryn.

Aby otrzymać Certyfikat Google z tworzenia stron mobilnych, należy zdań egzamin składający się z 65 pytań wielokrotnego wyboru. Mamy na to 90 minut i aby go zaliczyć, musimy osiągnąć minimum 80% poprawnych odpowiedzi. Egzamin testuje wiedzę w kluczowych obszarach rozwoju mobilnych witryn, przy czym zawiera zarówno pojęcia podstawowe, jak i zaawansowane.

Zgodnie z informacją na stronie: https://www.google.com/partners/#p_mobilesitescertification
"Ten egzamin obejmuje podstawowe i zaawansowane zagadnienia, w tym sprawdzone metody tworzenia, optymalizacji i pomiaru skuteczności stron mobilnych oraz zarządzania nimi."

Certyfikat Google - jak wygląda egzamin

Egzamin obecnie dostępny jest tylko w języku angielskim. Wyniki publikowane są do 48 godzin od zakończenia egzaminu. Po pozytywnym wyniku, otrzymujemy możliwość pobrania i wydrukowania certyfikatu/dyplomu. Nasz certyfikat ważny jest przez kolejne 12 miesięcy.

Wraz z egzaminem, Google udostępniło także materiały przydatne do nauki. Poradnik ten może usystematyzować wiedzę. Niewątpliwie, chcąc osiągnąć wysoki wynik egzaminu, należy się z nim zapoznać i przeanalizować, gdyż nie wszystko co jest praktycznie stosowane, jest zgodne z wytycznymi Google.

Podręcznik zawiera 4 moduły:
- Witryny mobilne i ich znaczenie
- Poprawa szybkości witryny mobilnej
- Tworzenie efektywnego mobilnego UX
- Zaawansowane technologie internetowe

Można z tego wywnioskować, które obszary witryn mobilnych są dla Google najbardziej istotne i które mogą mieć istotny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce mobilnej.

Google wyraźnie podkreśla, iż jest to głównie egzamin przeznaczony dla developerów i marketingowców mobilnych rozwiązań, jednakże nic nie stoi na przeszkodzie aby także specjaliści SEO podeszli do egzaminu i sprawdzili swoją wiedzę. Zapoznanie się z poradnikiem także może przynieść korzyść, szczególnie jeśli w swojej pracy, spotykacie się coraz częściej z badaniem efektywności wyszukań mobilnych, a kwestia mobilnej wersji strony i jej właściwej optymalizacji, należy już do codzienności.

 

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/now-can-become-google-certified-mobile-site-developer/193155/