Skuteczny link building – przygotuj i przekonaj

Link building przy stale ulepszanych algorytmach Google jest coraz trudniejszy. To już nie ten czas, gdy wartość przynosiły linki zdobywane automatycznie. Teraz zdobywanie wartościowych linków wymaga budowania relacji z drugim człowiekiem i dobrego przygotowania gruntu.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim należy zacząć od rozpoznania społeczności, do której kierowany jest przekaz. Tylko wiedząc, kto jest po drugiej stronie, będziesz umiał przekonać go do zamieszczenia odnośnika do Twojej strony. Zanim więc zaczniesz korzystać z jednego z wielu poradników na temat tego, jak napisać e-mail, żeby był on skuteczny, zacznij od przygotowań. Dzięki nim nie tylko sprawisz, że późniejsze działanie będzie prostsze, ale przede wszystkim zwiększysz Twoje szanse na sukces.

Przygotowanie musisz skupić na 3 czynnikach:

·         wskazać jaką wartość dasz odbiorcom,

·         poznać stronę, z którą chcesz nawiązać kontakt,

·         poznać jej czytelników i motywacje, które skłaniają ich do działania.

Gdy znajdziesz odpowiedzi na te pytania masz szansę na udaną kampanię o dużym zasięgu.

Jak zdefiniować wartość?

Żeby zdefiniować wartość musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego ktoś ma dać link do Twojej strony. Odpowiedź powinna być prosta – powinna to być korzyść dla jej odbiorców. Jaka to korzyść? Jak ją znaleźć? Musisz wejść w rolę odbiorców, zastanowić się czego oczekują i odnieść to do tego, co możesz im zaoferować. Co więcej, musisz być w pełni przekonany, że link do Twojej strony przyniesie im realną wartość, bo tylko wtedy będziesz mógł przekonać drugiego człowieka, aby zechciał dodać odnośnik do Ciebie.

Skoro już wiesz, jaką wartość możesz dać czytelnikom, musisz znaleźć witryny mające odbiorców, którzy docenią oferowaną przez Ciebie wartość. Jest to Twój klucz do sukcesu, gdyż popularyzacja staje się łatwa, gdy wartość linku jest oczywista.

Zanim napiszesz maila

Skoro już wiesz, jaką wartość link do Ciebie przyniesie odbiorcom danej witryny, to czas na kontakt z osobą, od której zależy pojawienie się linku na stronie. Pamiętaj, że masz do czynienia z człowiekiem, od którego zależy czy link pojawi się na stronie czy też nie. Postaraj się więc dowiedzieć co nieco o tej osobie, jakie ma pasje, motywacje, przekonania. Im więcej będziesz o niej wiedzieć zanim napiszesz maila, tym lepiej wyjaśnisz, dlaczego link do Twojej strony będzie wartościowy dla jej czytelników. Dzięki temu zdecydowanie zwiększysz swoją szansę na sukces.

Połącz to co już wiesz i bądź przekonujący

Opisane wyżej wstępne przygotowanie zwiększa Twoją szansę na sukces. Teraz czas skorzystać z tej wiedzy i stworzyć przekaz, który pokaże:

·         wartość, jaką daje link do Ciebie odbiorcom witryny,

·         wartość, jaką daje link do Ciebie dla strony, która będzie linkowała,

·         wartość, jaką daje link do Ciebie dla osoby decyzyjnej.

Jeśli te trzy wartości pojawią się w Twoim przekazie, to nie ma racjonalnych powodów, dla których prośba o dodanie odnośnika do Ciebie zostanie odrzucona.