Serwis gofishdigital.com informuje nas o nowo zarejestrowanym patencie, który analizując informacje w Social Media, blogach, forach czy portalach informacyjnych, będzie premiował i podnosił pozycje treści dla zapytań zyskujących na popularności. Patent określa sposób premiowania nowych treści, ale również takich, które zostały opublikowane np. 5 lat temu.

Jak to ma działać w praktyce?

Jeśli użytkownik wpisując w wyszukiwarkę szuka „dobrej diety na odchudzanie”, dostanie tradycyjnie przygotowany zestaw wyników wyszukiwania zawierający serwisy charakteryzujące się dużą ilością linków oraz dobrej jakości treścią, tematycznie związaną z dietami.

Jeśli na blogach, forach, czy kontach w portalach społecznościowych, znaczną popularność zacznie zyskiwać np. jakaś konkretna dieta na odchudzanie, która popularna była 5 lat temu, może dojść do sytuacji, w której algorytm zmodyfikuje obecne wyniki wyszukiwania. Premia mogłaby wtedy zostać przyznana nie tylko nowym podstronom piszącym o tej konkretnej diecie, ale również serwisom, które pisały o niej w przeszłości. Podstrony prezentujące owe treści mogą znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania na związane z nimi słowa kluczowe (z uwagi na to, że zyskują one na popularności).

W ten sposób wyniki mogą zostać przetasowane, a użytkownik dostanie mocno sprecyzowane informacje. Tym samym same treści z racji tego, że tematyka, której dotyczą zyskują popularność, otrzymają darmowy bonus widoczności.

Ocena popularności treści i podnoszenie ich pozycji miałaby być zależnam.in. od:

  • Wzmianek o treści na blogach, forach itp. w danym okresie czasu.
  • Wzmianek o treści w gazetach i innych portalach informacyjnych w danym okresie czasu.
  • Wzmianek o treściach w social mediach w danym okresie czasu.
  • Wzrostu wyszukań danej fraz w danym okresie czasu lub nasileniu się ogólnej liczby wyszukań (np. Google trends).

Szum w sieci zwiększy widoczność twoich podstron

Zarejestrowany patent mógłby znacząco usprawnić dystrybucję treści oraz ich promowanie. Treści mogłyby zyskiwać na popularności i zwiększać swoje pozycje na wiele słów kluczowych nie tylko dzięki linkom, ale również dzięki szumowi, który generować będą użytkownicy w sieci.

Jeśli patent zostałby wdrożony, mógłby być z pewnością jednym z wielu czynników rankingowych, który ułatwia również pominięcie jako czynnika linków (które pozyskać można bardzo łatwo).

W oparciu o: http://gofishdigital.com/new-google-freshness-based-ranking-patent/