Wiele stron internetowych korzysta z formularzy, np. rejestracyjnych. Często wiąże się to z podawaniem wciąż tych samych informacji: nazwy, adresu e-mail, numerów telefonów lub adresów - na różnych witrynach internetowych.

To proces dość nudny, a przez to - podatny na błędy. W świecie, w którym użytkownicy do przeglądania Internetu korzystają ze swoich urządzeń mobilnych, łatwe i szybkie wypełnianie formularzy wydaje się niezbędne.

Trzy lata temu Google ogłosiło wsparcie dla nowego "autouzupełniania" formularzy w Chrome. Teraz wyszukiwarka ta w pełni popiera "autouzupełnianie" dla pól formularzy zgodnie z aktualnym standardem HTML WHATWG.

Zastosowanie w praktyce tego rozwiązania przez webmasterów, może sprowadzić się do wykorzystania kodu takiego jak:

 
 
Wykonywanie stron internetowych przyjaznych i łatwych do przeglądania dla użytkowników urządzeń mobilnych jest bardzo ważne. Google liczy na to, że ilość formularzy oznaczonych atrybutem "autouzupełniania" będzie w przyszłości rosnąć.
 
Aby uzyskać więcej informacji, można sprawdzić wymagania Google w tym zakresie pod adresem: https://developers.google.com/web/fundamentals/input/form/label-and-name-inputs