Już kilka tygodni temu wyciekła informacja o wprowadzanych wtedy zmianach we wskazówkach Google dla webmasterów. Jeden z pracowników niechcący opublikował wpis będący w trakcie nanoszenia zmian, a bloggerzy szybko to zauważyli. Teraz mamy już potwierdzenie tego, że od 2 pażdziernika 2012 r. dostępne są nowe wytyczne.

Nowością jest m.in. zapis dotyczący tego, aby nie nadużywać znaczników opisów rozszerzonych (tzw. rich snippets). Najciekawsze informacje znajdują się jednak nie w samych wytycznych, ale w osobnym artykule dotyczącym linkowania zatytułowanym "Programy wymiany linków". Nie chodzi tu jednak o same systemy wymiany linków, ale wszystkie linki, które mogą wyglądać na zamieszczone w celu "manipulowania rankingiem witryny w wynikach wyszukiwania Google". 

W skrócie zasady pozyskiwania backlinków wyglądają następująco:

  • nie kupuj ani nie sprzedawaj linków pozycjonujących - co ciekawe, dotyczy to również tzw. samplingu, czyli darmowego udostępniania próbek produktów w zamian za ich zrecenzowanie (z linkiem), a więc mamy tu już czysto marketingowe działania;
  • nie nadużywaj wymiany linków;
  • nie linkuj do spammerów ani do stron o innej tematyce;
  • nie twórz stron PP pod zaplecze;
  • nie bierz udziału w systemach wymiany linków (zarówno prywatnych, jak i publicznych).

Oto kilka przykładów na to, jak nie linkować wg Google

Najważniejszy wniosek z przedstawionych tu nowych zasad jest taki, aby jeszcze bardziej niż dotychczas zwracać uwagę na różnicowanie anchorów i znacznie większy udział anchorów brandowych lub w formie "tutaj" itp. niż tych nastawionych typowo pod kątem SEO.